Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Use of ADS-B Information for Airborne Separation and Collision Avoidance
Jošth Adamová, Eva ; Jonák, Jaroslav (oponent) ; Novák, Andrej (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Safety of General Aviation (GA) has always been a concern since lack of harmonized technical standards addressing performance for devices allowing GA aircraft to see and be seen, is major impediment to their widespread use in Europe. The increasing complexity and density of air traffic, when the skies become more crowded with a mix of different airspace users, including unmanned aircraft systems (UAS) trending in the last few years, emphasize the importance of and the need of change. The aim of this doctoral thesis is to elaborate on the possibilities to improve the operational safety of GA operations in uncontrolled airspace anticipating considerable challenges associated with UAS uptake. With the overall ATM framework being adapted to accommodate these novel airspace users, ADS-B technology is being recognized for its significant potential. This thesis explored the possibilities to improve cooperative surveillance in uncontrolled airspace (starting with but not limiting to ADS-B), and through set of experiments evaluated the acceptability, feasibility and reusability of different existing collision avoidance and situation awareness systems, both tailored and not tailored for GA. Part of the research was also the investigation on possible adaptation of the drone dedicated Remain Well Clear concept for GA operational needs. The research activities within the scope of this thesis were undertaken in two phases. Within the first phase, spanning from 2015 to 2019, a series of experiments were conducted. The second phase focused on the exhaustive analysis of systems introduced since the last experiment, culminating in the recent months, highlighting the solutions that with appropriate adjustments hold the potential to be effectively tailored for adoption by GA.
Problematika zavádění ADS-B ve vzdušném prostoru Evropy a České republiky
Bertok, Tibor ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou zavádzania systému ADS-B vo vzdušnom priestore Českej republiky a Európy. Úvodom práce je popísaná cesta, ktorá viedla k potrebe takéhoto systému, následne je popísaný systém ADS-B ako taký. Ďalej sa v práci podrobne rieši legislatíva súvisiaca s týmto systémom, následne stav jeho zavedenia a budúce plány zavádzania. Záverom práce je poukázané na problémy spojené s týmto systémom a navrhnuté ich riešenie, ako i pohľad do budúcna.
Současný stav a směry rozvoje metod a technického zabezpečení navigace civilních letadel po ploše letiště
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o navigaci po ploše letiště. V práci jsou popsány hlavní přehledové systémy, které se používají při navigaci po ploše letiště a systémy pro predikci a zabránění kolizím. U všech systémů je uveden princip činnosti, jejich použití, výhody a nevýhody a informace, které nám tyto systémy poskytují. V poslední kapitole jsou porovnány vlastnosti základních přehledových systémů.
Integrace civilních bezpilotních prostředků do neřízeného vzdušného prostoru
Kohutek, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Diplomová práce vyjadřuje názor na směr vývoje v otázce integrace bezpilotních prostředků do společného vzdušného prostoru. Práce na začátku charakterizuje překážky integrace a poukazuje na širší souvislosti. Protože nutností je realizace zásady vidět a být viděn pomocí technických zařízení pod souhrnným názvem Sense and Avoid, jsou zde uvedeny požadavky na systémy Sense and Avoid. Jednotlivé metody Sense and Avoid jsou stručně popsány, zdůrazněn je jejich přínos pro bezpečnost leteckého provozu a potenciál budoucího vývoje. Téma komunikace s bezpilotními prostředky popisuje poslední kapitola, přináší výčet objemu přenášených zpráv, uvádí rozbor vhodných frekvencí datového spoje a vybírá vhodné způsoby provozování UAV.
Využitelnost civilních antikolizních systémů bezpilotními prostředky
Batelka, Marek ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato práce vysvětluje dnešní a budoucí technologie systémů k zabránění kolize letadel ve vzduchu a jejich aplikaci pro bezpilotní prostředky. První část práce popisuje bezpilotní prostředky a jejich kategorizaci. Další část se věnuje legislativním požadavkům na jejich provoz. Hlavní část práce se zabývá systémy TCAS, ADS-B, FLARM a dalšími, které jsou v dnešní době využívány v civilním letectví jako hlavní technologie pro zabránění srážky. Poslední část popisuje UAV systémy se zaměřením na samotné snímače používané v systémech bezpilotních prostředků pro vyhnutí se kolizi. Celá práce řeší problematiku vývoje protisrážkových systémů a shrnuje současné technologie s výhledem možných uplatnění v blízké budoucnosti.
Optimalizace prostředků ZLT na letišti Ostrava (náhrada pojezdového radaru)
Mičkal, Ondřej ; Holubec, Michal (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává a porovnává současné technologie a systémy, které se využívají pro sledování a řízení pohybů na letištních plochách. V práci jsou uvedeny jejich základní charakteristiky, principy funkce a jejich možnosti využití. Porovnání přináší přehled o jejich přednostech a omezeních při využívání v provozu. Dále se zabývá touto problematikou na ostravském Letišti Leoše Janáčka. Obsahuje popis současné situace a návrhy jak řešit problémy spojené se zaváděním CAT III přesného přiblížení a přistání, a s tím související sledování a řízení pohybů na letištní ploše za špatných meteorologických podmínek.
Využití SSR módu S pro řízení pohybů letadel a vozidel po ploše letiště
Drápal, Stanislav ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o současných technologiích a systémech, které se využívají pro sledování a řízení pohybů po ploše letiště. Důraz je kladen na mód S, na jeho vlastnosti, možnosti využití a na požadavky přístrojového vybavení. Dále tato práce zahrnuje rozbor současné situace na letišti Brno - Tuřany a předkládá návrh nového multilateračního systému včetně jeho finanční náročnosti, který by sloužil ke sledování pohybů po ploše letiště.
Možnosti využití ADS-B pro řízení provozu v CTR a po ploše
Šíblová, Kamila ; Procházka, Radek (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o systému ADS-B a jeho možném využití na Letišti Václava Havla Praha. V úvodu práce je popsána historie vedoucí k zavedení tohoto systému a následně systém ADS-B objasněn. V práci je uveden také časový harmonogram zavedení systému. Následně je uvedena aplikace na daném letiště s ověřování integrity, funkčnosti, spolehlivosti a bezpečnosti.
Air Traffic Simulation with HackRF One
Mikan, Lukáš ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Šťáva, Martin (vedoucí práce)
This work deals with air traffic simulation in the context of a multilateration surveillance system. The technique of multilateration calculates aircraft position at the intersection of hyperboloids, obtained from the differences in time of arrival of transponder messages to multiple receivers at known coordinates. By substituting an SDR module for each receiving antenna, air traffic can be simulated with the use of made-up ADS-B messages which get sent to the various antenna ports with proper timing. This thesis uses the HackRF One SDR that had both its hardware and firmware modified in order to achieve tightly synchronized transmissions from potentially any number of interconnected HackRF units. The modifications described herein ensure an identical sampling clock, both frequency- and phase-wise, across all units, as well as simultaneous triggering of transmissions. In the second part of the thesis, an algorithmic solution is presented for assembling fictional air scenarios with arbitrary number of flights and receiving stations. The output is a set of data streams suitable to be transmitted through synchronized HackRF's. Each stream represents a specific vantage point, a specific antenna, and contains precisely timed ADS-B messages, encoded using pulse-position modulation and converted into IQ samples. The complete solution can be used to validate the functioning of a real multilateration system, such as the MSS made by ERA, a.s.
Optimalizace návrhu geometrie multilateračních systémů
Jodas, Vojtěch ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na optimalizaci návrhu geometrie multilateračních systémů. Cílem práce je analýza současných metod multilaterace, seznámit se s metodou TDoA, technologií ADS-B a metody DOP. A na základě těchto poznatků simulovat geometrii pozemních stanic a vyhodnotit jejich rozmístění pomocí DOP.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.